Apelul Parlamentului European pentru protecția împotriva insolvenței companiilor aeriene corespunde cerințelor agenților de turism
Joi, 24 octombrie 2019, Parlamentul European a adoptat o rezoluție privind efectele negative ale falimentului Thomas Cook în turismul european. ECTAA susține rezoluția și salută în special apelul urgent al Parlamentului pentru protecția împotriva insolvenței companiilor aeriene.
Thomas Cook, cel de-al doilea mare operator de turism din Europa, s-a prăbușit în data de 23 septembrie 2019. Acest eșec a fost dăunător pentru atât pentru industrie, destinații, furnizori de servicii de călătorie cât și pentru angajați. De asemenea, a produs panică în rândul clienților Thomas Cook. Cu toate acestea, aceștia din urmă au beneficiat pe deplin de cadrul sistemului de garantare al operatorilor de turism, instituit în conformitate cu legislația europeană, pe scurt „Directiva privind pachetele de servicii de călătorie”. Drept urmare, clienții Thomas Cook au putut să-și continue vacanța, să fie repatriați și – pentru cei care nu au plecat încă – să obțină o rambursare din sistemul de garantare al operatorului de turism (cel mai adesea un fond de garantare sau o asigurare). Acest lucru este posibil deoarece operatorii de turism trebuie să furnizeze dovezi suficiente de securitate pentru rambursarea și / sau repatrierea călătorilor în caz de insolvență.
ECTAA salută faptul că Rezoluția Parlamentului European recunoaște importanța turismului în economia UE atât în ceea ce privește crearea de venituri (10% din PIB-ul UE28), cât și impactul social al acestuia (12% din totalul forței de muncă) și solicită o mai bună recunoaștere a acestui sector la nivelul UE.
De asemenea, ECTAA mulțumește Parlamentului European pentru sprijinul acordat pentru a obține o linie bugetară dedicată pentru turism și mai multă recunoaștere în cadrul Comisiei Europene.
ECTAA sprijină în special apelul Parlamentului European pentru protecție împotriva insolvențelor companiilor aeriene. Falimentul companiei Thomas Cook Airlines și numeroasele falimente anterioare ale unor companii aeriene arată că turiștii / consumatorii nu sunt tratați în mod egal atunci când o companie își încetează activitatea. Călătorii care cumpără un pachet de călătorie sunt mult mai bine protejați împotriva falimentului unui operator de turism, care trebuie să depună garanții împotriva insolvenței proprii pentru a asigura repatrierea și restituirea călătorilor afectați. Cu toate acestea, nu există o protecție similară pentru pasagerii care cumpără un singur bilet de avion de la o companie aeriană, în cazul insolvenței unei linii aeriene. În acest caz, pasagerii nu pot primi o rambursare și trebuie să cumpere un bilet nou pentru a se întoarce acasă. Consumatorii sunt tratați diferit, în ciuda faptului că plătesc foarte mulți bani în avans la compania aeriană sau la operatorul de turism.
Pawel Niewiadomski, președintele ECTAA: „În urmă cu 10 ani, Parlamentul European a cerut deja protecție împotriva insolvențelor companiilor aeriene și de atunci nu s-a schimbat nimic. Inițiativele conduse de industrie nu oferă o protecție adecvată. După 32 de eșecuri ale unor companii aeriene europene în mai puțin de 3 ani, este timpul pentru acțiuni la nivelul UE. ”
ANAT (Asociația Națională a Agențiilor de Turism din România), este membru cu drepturi depline în ECTAA.
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.